wpisz szukaną frazę
Szukaj

Złote case study XTB „Tu pracują Twoje pieniądze” #opiniejuroraeffie 2025

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, (Sponsorem Strategicznym konkursu i gali Effie Awards Poland), przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2025.

KATEGORIA:

Finance & Insurance

TYTUŁ KAMPANII:

„XTB – Tu pracują Twoje pieniądze”

LIDER:

McCANN Poland

WSPÓŁZGŁASZAJĄCY:

Media Context

KLIENT:

XTB

OPIS KAMPANII:

XTB chciało zmienić swój wizerunek: z marki „dla wtajemniczonych” na markę „dla mnie też” – wykorzystując rozszerzenie oferty o oprocentowanie wolnych środków, eWallet oraz IKE i przełamując bariery lęku przed inwestowaniem. Rozmnożony Zlatan wcielał się w różne style inwestycyjne, pokazując szerokość oferty, a kreacje z udziałem zwykłych ludzi przybliżały kategorie produktowe i budowały wiarygodność i bliskość. To kampania, która zmieniła układ sił w kategorii.

WYNIKI:

Efekt: dynamika wzrostu rachunków śr. +27%, spektakularne wyprzedzenie dotychczasowego wieloletniego lidera i objęcie pozycji nr 1 w kategorii oraz wzrost TOM do 33% i świadomości spontanicznej do 41,4%.

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII FINANCE & INSURANCE:

 

 

 

 

 

 

 

 

W naszej grupie jurorskiej byliśmy wyjątkowo zgodni, że ta praca to najlepsze zgłoszenie, jakie mieliśmy przyjemność oceniać. Przyznam szczerze, że dawno nie widziałem tak transparentnego zgłoszenia, w którym wszystko się zgadzało: od wyzwań, insightu, przez strategię i egzekucję, aż po imponujące wyniki biznesowe.

W trudnym momencie dla tej kategorii, czyli w czasach wysokich stóp procentowych, w dwa kwartały rosnąć znacząco szybciej niż rynek i finalnie wyprzedzić wieloletniego lidera kategorii oraz podnieść TOM o ~25pp, przy okazji nie wydając furgonetek pieniędzy – to musi wzbudzać szacunek i podziw.

 

Data publikacji: 17.12.2025 r.

Share

Podobne artykuły