W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media (Sponsorem Strategicznym konkursu i gali Effie Awards Poland), przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2025.
KATEGORIA:
Retail & Marketplaces
TYTUŁ KAMPANII:
„Misja!”
LIDER:
Zenith
KLIENT:
Rossmann
OPIS KAMPANII:
Generowanie wzrostu przez lidera za pomocą komunikacji, w kategorii takiej jak retail, to ogromne wyzwanie. Szczególnie gdy walka toczy się jednocześnie o wolumen z dyskontami i o wizerunek z perfumeriami. Podjęliśmy ryzyko prowadzenia komunikacji stricte wizerunkowej, odchodząc od komunikacji gazetek i licytacji na najniższe ceny – wracając do korzeni, zaczęliśmy mówić o misji marki Rossmann. Skuteczność wynikała z mocnego insightu, dobrze dobranych ambasadorów, wyjątkowej tonalności komunikacji i szerokiej skali dotarcia.
WYNIKI:
Osiągnęliśmy imponujące 7% wzrostu udziałów rynkowych w dojrzałej kategorii – będąc liderem drogeryjnym i konkurując z dyskontami.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII RETAIL & MARKETPLACES:

W świecie, który zmienia się w tak zawrotnym tempie, że popada w coraz bardziej wszechobecny short-termizm. W społeczeństwie tak wrażliwym na cenę, że wyjątkowe jest o cenie nie mówić. W kategorii, w której promocja goni promocję, a skoncentrowanie komunikatu na czymś innym wydaje się zbyt dużym ryzykiem. W tych okolicznościach decyzja o skupieniu komunikacji na budowaniu marki, opowiadaniu historii, które poruszają w konsumentach dużo więcej niż tylko podniecenie promocją – jest wyrazem dużej odwagi i odrzuceniem short-termizmu. Wierzę, że to przykład takiego marketingu, jaki większość tej sali chciałaby tworzyć – budującego markę, wpisanego w trendy, odważnego i mam nadzieję wskazującego kierunek innym.
Data publikacji: 12.12.2025 r.