wpisz szukaną frazę
Szukaj

Złote case study Rossmann „Misja!” #opiniejuroraeffie 2025

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media (Sponsorem Strategicznym konkursu i gali Effie Awards Poland), przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2025.

KATEGORIA:

Retail & Marketplaces

TYTUŁ KAMPANII:

„Misja!”

LIDER:

Zenith

KLIENT:

Rossmann

OPIS KAMPANII:

Generowanie wzrostu przez lidera za pomocą komunikacji, w kategorii takiej jak retail, to ogromne wyzwanie. Szczególnie gdy walka toczy się jednocześnie o wolumen z dyskontami i o wizerunek z perfumeriami. Podjęliśmy ryzyko prowadzenia komunikacji stricte wizerunkowej, odchodząc od komunikacji gazetek i licytacji na najniższe ceny – wracając do korzeni, zaczęliśmy mówić o misji marki Rossmann. Skuteczność wynikała z mocnego insightu, dobrze dobranych ambasadorów, wyjątkowej tonalności komunikacji i szerokiej skali dotarcia.

WYNIKI:

Osiągnęliśmy imponujące 7% wzrostu udziałów rynkowych w dojrzałej kategorii – będąc liderem drogeryjnym i konkurując z dyskontami.

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII RETAIL & MARKETPLACES:

 

 

 

 

 

 

 

 

W świecie, który zmienia się w tak zawrotnym tempie, że popada w coraz bardziej wszechobecny short-termizm. W społeczeństwie tak wrażliwym na cenę, że wyjątkowe jest o cenie nie mówić. W kategorii, w której promocja goni promocję, a skoncentrowanie komunikatu na czymś innym wydaje się zbyt dużym ryzykiem. W tych okolicznościach decyzja o skupieniu komunikacji na budowaniu marki, opowiadaniu historii, które poruszają w konsumentach dużo więcej niż tylko podniecenie promocją – jest wyrazem dużej odwagi i odrzuceniem short-termizmu. Wierzę, że to przykład takiego marketingu, jaki większość tej sali chciałaby tworzyć – budującego markę, wpisanego w trendy, odważnego i mam nadzieję wskazującego kierunek innym.

 

 

Data publikacji: 12.12.2025 r.

Share

Podobne artykuły