wpisz szukaną frazę
Szukaj

Skuteczność reklam w streamingu

Streaming coraz częściej jest wyborem dla komunikacji reklamowej. Co więcej, według wyników badań „The VAB Top 10 – our 1- must-read insights charts of the quater”, streaming wspomagany reklamami (ad supported) ma nie tylko coraz więcej fanów, ale ujawnia się jako efektywny sposób w dotarciu do młodych odbiorców.

Dzięki dynamicznemu wzrostowi i wdrożeniu nowych modeli reklamowych, ponad 90% użytkowników korzystających ze streamingu doświadcza obecności reklam. Model ad-supported stał się więc nie tylko powszechny, ale również wydajny z perspektywy skalowania przekazu reklamowego. Streaming pozwala dotrzeć do segmentu widzów, którzy coraz rzadziej korzystają z tradycyjnej telewizji.

Odbiorcy chętniej zapamiętują komunikaty reklamowe, gdy są one otoczone profesjonalnymi, angażującymi treściami – tak dzieje się zwłaszcza w serwisach streamingowych oferujących produkcje wysokiej jakości. Reklamy umieszczane w wysokiej jakości treściach (premium) bardziej wpływają na widoczność marki (brand salience) i skłaniają odbiorców do działania (action) niż reklamy w treściach niskiej jakości (non-premium).

Choć TikTok jako medium z treściami non-premium jest jednym z najpopularniejszych kanałów dotarcia do młodej widowni (zwłaszcza Gen Z), to treści telewizyjne oglądane na różnych ekranach (telewizor, smartfon, laptop) mogą zapewnić głębsze zaangażowanie emocjonalne. Według danych, Gen Z jest nawet o 35% bardziej skłonne odczuwać więź emocjonalną z bohaterami seriali czy programów oglądanych w telewizji (w tym w serwisach streamingowych) niż z influencerami z TikToka. Ma to związek z jakością produkcji – wysokobudżetowe programy mogą wzbudzać silniejsze emocje i budować większe zaufanie. Powodem może być dłuższa forma narracji, dzięki której widz ma czas na głębsze poznanie postaci i historii.

Jakość otoczenia reklamowego znacząco wpływa na skuteczność kampanii. Reklamy w treściach premium silniej budują widoczność marki (brand salience) i zwiększają szanse na działanie (np. zakup produktu) niż reklamy w treściach niskiej jakości. Raport VAB potwierdza, że streaming z treściami premium to przyszłość mediów, a model ad-supported stanowi doskonałe narzędzie do zwiększenia widoczności reklam i dotarcia do młodej widowni. Dzięki obecności w multiscreen TV, marketerzy mogą nie tylko dotrzeć do szerokiej grupy młodych odbiorców, ale także zbudować z nimi długotrwałą więź, przekładającą się na wyższą rozpoznawalność i lojalność wobec marki.

 

Źródło:

VAB, „The VAB Top 10 – our 1- must-read insights charts of the quater”, USA

 

Data publikacji: 18.04.2025 r.

 

 

Share

Podobne artykuły